OPIS KURSU
Kurs zawiera pełne wprowadzenie do programowania komputerów, w tym podstawy algorytmiki oraz wiedzę niezbędną do zrozumienia jak komputer wykonuje program i w jaki sposób oraz przy użyciu jakich narzędzi przygotowuje się program. W dalszej części uczestnik poznaje elementy, z jakich składa się każdy język oraz uczy się specyficznych własności języków programowania. Po opanowaniu czynności, w efekcie których można zainstalować na własnym komputerze środowisko Python 3 rozpoczyna się nauka programowania od absolutnych podstaw aż do zagadnień średnio zaawansowanych. Zagadnienie teoretyczne ilustrowane są wyczerpująco skomentowanymi przykładami, wzbogaconymi testami sprawdzającymi. Kurs składa się z 54 lekcji zebranych w dziewięciu modułach.
EFEKTY KSZTAŁCENIA
Uczestnik kursu nauczy się:
- operować terminologią związaną z pisaniem i uruchamianiem programów komputerowych,
- tworzyć i zapisywać proste algorytmy,
- instalować środowisko do programowania w języku Python,
- wykonywać operacje wejścia/wyjścia,
- operować różnymi typami danych i przekształcać dane zgodnie z potrzebami,
- budować listy danych i operować na nich,
- wykorzystywać wbudowane funkcje i metody języka Python,
- budować i wykorzystywać własne funkcje,
- rozpoznawać i obsługiwać wyjątki.
WYMAGANIA WSTĘPNE
- Podstawy obsługi komputera.
- Znajomość podstaw języka angielskiego jest pomocna i pozwala szybciej przyswoić niektóre z konwencji używanych przez język Python, jednak nie jest konieczna - także nie znając angielskiego będziesz w stanie skutecznie programować.
- Komputer PC z systemem Windows (co najmniej w wersji 8) i z dostępem do Internetu w celu zainstalowania środowiska Python.
WARUNKI ZALICZENIA
- Warunkiem zaliczenia kursu jest przystąpienie do testów sprawdzających z poszczególnych modułów oraz egzaminu końcowego.
- Testy sprawdzające posiadają wagę 40%. W przypadku testów sprawdzających wiedzę z poszczególnych modułów możliwa jest nieograniczona liczba podejść.
- Egzamin końcowy posiada wagę 60%. W przypadku egzaminu końcowego możliwe są 3 podejścia.
- Osoby, które uzyskają 70% wszystkich punktów otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. Zaświadczenie będzie dostępne w systemie w ciągu 24 godzin po zakończeniu kursu.
- Na zakończenie kursu należy wypełnić ankietę ewaluacyjną, która pomoże autorom kursu dostosować go do potrzeb i oczekiwań uczestników kolejnych edycji.
KADRA KURSU
Sławomir Wernikowski - szczecinianin, absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Nauczyciel akademicki w Katedrze Inżynierii Oprogramowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. Obszary zainteresowań: inżynieria programowania, programowanie systemowe, niskopoziomowe, wbudowane i równoległe oraz system Linux.
Aneta Bera - szczecinianka, absolwentka Wydziału Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z 2014 roku. Obecnie nauczyciel akademicki oraz doktorantka na Wydziale Informatyki w Katedrze Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej ZUT w Szczecinie. Główne obszary zainteresowań: uczenie maszynowe, rozpoznawanie wzorców, sztuczna inteligencja, metody numeryczne, optymalizacja, algorytmy i programowanie.
Dariusz Sychel - szczecinianin, absolwent Wydziału Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Nauczyciel akademicki oraz doktorant na Wydziale Informatyki w Katedrze Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej ZUT w Szczecinie. Główne obszary zainteresowań: sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, rozpoznawanie wzorców, modelowanie i symulacja systemów, optymalizacja, programowanie.
Jacek Klimaszewski - absolwent Wydziału Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z 2014 r. Asystent i doktorant w Katedrze Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej tegoż Wydziału. Zainteresowania: obliczenia numeryczne, algorytmika, sztuczna inteligencja, szachy.